Select Page

7 προβιοτικά που μπορείτε να φτιάξετε εύκολα μόνοι σας

7 προβιοτικά που μπορείτε να φτιάξετε εύκολα μόνοι σας

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά φιλικά βακτήρια που υπάρχουν φυσιολογικά στο έντερο και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και συνολικά της υγείας μας.

Δυστυχώς όμως, τα αντιβιοτικά, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης και το άγχος σκοτώνουν τα φυσικά προβιοτικά ανατρέποντας την ισορροπία των βακτηρίων και επιτρέποντας στα κακά βακτήρια να είναι περισσότερα από τα καλά. Αυτή η ανισορροπία μπορεί να οδηγήσει σε τροφικές αλλεργίες, δερματολογικά προβλήματα, λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος, ακόμα και σε διαταραχές της διάθεσης και της ψυχολογίας.

Με το 70% του ανοσοποιητικού συστήματος να βρίσκεται στο πεπτικό σύστημα, μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί είναι τόσο σημαντικό να το διατηρούμε υγιές και σε σωστή ισορροπία.

Προβιοτικά διατίθενται σε συμπληρώματα διατροφής, αλλά μπορείτε να τα βρείτε και σε φυσικές τροφές, τις οποίες μπορείτε να φτιάξετε και μόνοι σας.

1. Κομπούχα

Το τσάι αυτό έχει πίσω του μια ιστορία 2.000 χρόνων. Είναι χρήσιμο για την αντιμετώπιση της φλεγμονής στις αρθρώσεις, του καρκίνου και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι Κινέζοι το ονομάζουν «ελιξίριο της αθανασίας». Ξεκίνησε από την Άπω Ανατολή 2.000 χρόνια πριν και διαθέτει εκπληκτικά ιατρικά οφέλη. Είναι ένα ρόφημα που προέρχεται από τη ζύμωση του τσαγιού και μια φυσική γλυκαντική ουσία που χρησιμοποιείται ως θρεπτικό συστατικό.

Το μείγμα περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, πρωτεΐνες, προβιοτικά και υψηλή συγκέντρωση οξέων, όπως οξικό, γλυκονικό και γαλακτικό οξύ.

2. Ξινολάχανο

Αποτελούσε για χρόνια βάση της Κορεάτικης διατροφής, όμως μόνο τα τελευταία χρόνια έχουν διαπιστωθεί οι εξαιρετικές του ιδιότητες. Το ξινολάχανο εκτός από τα προβιοτικά που περιέχει (lactobacillus και pediococcus) είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη C και πεπτικά ένζυμα. Το υγρό της ζύμωσης θεωρείται ότι θεραπεύει τόσο τη διάρροια όσο και τη δυσκοιλιότητα.

3. Κιμτσί

Στην κορεάτικη κουζίνα Κιμτσί (Kimchi) ονομάζεται κάθε ένα από τα παραδοσιακά πιάτα λαχανικών τουρσί (λάχανα, κρεμμύδια, σκόρδο) και καρυκευμάτων (κόκκινο πιπέρι) που αποτελούν τα πιο διαδεδομένα ορεκτικά (banchan) στη Νότια Κορέα.

Το κιμτσί συνδυάζεται με άλλα συστατικά για να δημιουργήσει νέα πιάτα όπως το kimchi jjigaeκαι το τηγανητό ρύζι κιμτσί.

Το κιμτσί θα σας καθαρίσει το ιγμόριο και θα βελτιώσει την εντερική λειτουργία. Για τα παιδιά είναι λίγο πικάντικο, οπότε μπορείτε να το ανακατέψετε με άλλα φαγητά όπως ο τραχανάς.

4. Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι ίσως το πιο κοινό προϊόν ζύμωσης, με εξαιρετικά προβιοτικά. Και φυσικά όταν αναφερόμαστε στο γιαούρτι αναφερόμαστε μόνο στο ζωντανό γιαούρτι και όχι στο επεξεργασμένο.

Ούτε και στις ελεεινές απομιμήσεις που ανοήτως αγοράζουμε για γιαούρτι: Άλλο γιαούρτι και άλλο επιδόρπια γιαουρτιού τα οποία βλάπτουν

Αλλά Γιαούρτι ή Υγιείαρτος των Αρχαίων Ελλήνων – 29 λόγοι για να το τρως

Το οποίο μπορείτε να φτιάχνετε και μόνοι σας, για να ξέρετε τι σας γίνετε: Φτιάχνουμε γιαούρτι από… σπίτι!!

5. Κεφίρ

Το κεφίρ είναι ένα αρχαίο ρόφημα το οποίο έχει επανέλθει δυναμικά στη λαϊκή κουλτούρα. Είναι ένα γαλακτοκομικό ρόφημα που έχει λεπτότερη υφή από το γιαούρτι, κι έτσι μπορείτε να το πίνετε στο ποτήρι.

Παρασκευάζεται από τη ζύμωση του γάλακτος με τη χρήση σπόρων κεφίρ, οι οποίοι στην πραγματικότητα δεν είναι σπόροι όπως το σιτάρι ή η βρώμη, αλλά καλλιέργειες βακτηρίων και ζυμομυκήτων που παραμένουν ενωμένοι με έναν πολυσακχαρίτη που παράγεται από τα ωφέλιμα βακτήρια Lactobacillus higarii.

6. Αγγουράκια τουρσί

Τα αγγουράκια τουρσί δεν είναι ιδανικά μόνο για τις λιγούρες της εγκυμοσύνης -κι εδώ που τα λέμε για όλες τις λιγούρες- αλλά περιέχουν και πολύτιμα προβιοτικά.

Οι πίκλες που φτιάχνονται με γαλακτική ζύμωση σε θαλασσινό αλάτι και νερό (αντί για ξύδι) ευνοεί την ανάπτυξη των ωφέλιμων βακτηρίων.

7. Ψωμί με προζύμι

Το προζυμωμένο ψωμί κατασκευάζεται από μια πρώτη ύλη που περιέχει ένα ισχυρό προβιοτικό βακτήριο, το Lactobacillus. Καθώς τα συστατικά του έχουν υποστεί ζύμωση, η κατανάλωση του συγκεκριμένου ψωμιού αυξάνει τα επίπεδα των υγιών βακτηρίων στο πεπτικό σύστημα και φυσικά αποτελεί μια νόστιμη επιλογή.

Πηγή: ygeiaerwtaspsyxikhygeia.blogspot.gr

Botanologika

About The Author

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

<

Αρχειο

Κατηγοριες

https://www.facebook.com/pg/HybridStudioDesign"> width="200" height="200" border="0" cellpadding="0" bordercolor="#ffffff" background="https://botanologika.gr/wp-content/uploads/2018/09/250x250.png">

Ημερολογιο

Ιούλιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούν   Αυγ »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
<