Αρχική ΔΙΑΤΡΟΦΗ Λιναρόσπορος: Οφέλη και θρεπτική αξία

Λιναρόσπορος: Οφέλη και θρεπτική αξία

27
0

Τα μικρά, σκληρά, γυαλιστερά σποράκια του λιναρόσπορου με την ιδιαίτερη γεύση έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων τα τελευταία χρόνια.

Ο λιναρόσπορος διαθέτει πολλά ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά και η κατανάλωσή του συμβάλλει στη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού.

Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε βιταμίνες και μέταλλα (βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, μαγγάνιο). Είναι πλούσιος σε ω-3 λιπαρά οξέα και περιέχει διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, ενώ περιέχει και αρκετές φυτοχημικές ουσίες, με «πρωταγωνίστριες» τις λιγνάνες.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση του λιναρόσπορου μπορεί να συμβάλλει:

 Στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος

Οι διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες που περιέχονται στο λιναρόσπορο βοηθούν το γαστρεντερικό σύστημα και ρυθμίζουν τη λειτουργία του εντέρου. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μίας κουταλιάς της σούπας λιναρόσπορου την ημέρα βοήθησε σημαντικά άτομα που υπέφεραν από σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου.

 Στη διατήρηση των επιπέδων της χοληστερόλης και του σακχάρου του αίματος

Φαίνεται ότι οι διαλυτές φυτικές ίνες του λιναρόσπορου συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης. Επιπρόσθετα, οι φυτικές ίνες βοηθούν στη διατήρηση σταθερών των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.
  
Στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Μέσα από μελέτες έχει φανεί ότι το άλφα λινολενικό οξύ του λιναρόσπορου μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές κι έτσι το ανοσοποιητικό να λειτουργεί καλύτερα. Μελέτη έχει δείξει ότι η κατανάλωση λιναρόσπορου πιθανόν να μπορούσε να βοηθήσει σε αυτοάνοσες και φλεγμονώδεις παθήσεις, όπως για παράδειγμα ρευματοειδή αρθρίτιδα και ψωρίαση.
Μάτια και όραση

Το Λινέλαιο μπορεί να βελτιώσει την όραση και την αντίληψη. Τα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχει το λινέλαιο παίζουν σημαντικό ρόλο στον σχηματισμό , την ανάπτυξη και λειτουργία του εγκεφάλου και του αμφιβληστροειδή.

Μαλλιά και δέρμα

Το λινέλαιο βοηθάει στα θαμπά και ξηρά μαλλιά καθώς και στην επούλωση πληγών και εκζεμάτων (αντιφλεγμονώδη δράση) .

Προτάσεις κατανάλωσης


Σήμερα στην αγορά υπάρχουν δυο κύρια είδη λιναρόσπορου, ο χρυσός και ο
καφέ σπόρος, με τον δεύτερο τύπο να είναι συνηθέστερος στα
σουπερ-μάρκετ, ενώ τα διατροφικά τους προφίλ να είναι σχεδόν ίδια.


Ο καλύτερος τρόπος κατανάλωσης του λιναρόσπορου είναι να τον τρώτε σε
αλεσμένη μορφή, όποιον τύπο και να διαλέξετε. Όταν λαμβάνουμε ολόκληρο
το λιναρόσπορο, αυτός δεν χωνεύεται από το στομάχι και τα θρεπτικά
συστατικά που είναι εγκλωβισμένα στο σπόρο, δεν περνούν ποτέ στον
οργανισμό. Πλέον, δεν είναι μια τροφή που δύσκολα θα βρείτε στην αγορά
καθώς όλο και περισσότεροι ανακαλύπτουν την αξία του και όλο και
περισσότεροι τον αποζητούν.


Οι τρόποι να τον εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή είναι πολλοί
και είναι όλοι εύκολοι: Η ημερήσια προτεινόμενη δόση είναι περίπου 1-2
κουταλάκια του γλυκού, που μπορείτε να προσθέσετε σε χυμούς και
smoothies, σε σούπες, στο γιαούρτι με τα δημητριακά, ακόμα και στις
σάλτσες των φαγητών ενώ ακόμα μπορείτε να αντικαταστήσετε με αλεσμένο
λιναρόσπορο μέρος από το αλεύρι που χρησιμοποιείτε για την παρασκευή
ψωμιού.


Δοκιμάστε σε συνταγές που απαιτούν 2 κούπες αλεύρι, το ¼ ή το μισό
από τη μία κούπα να είναι αλεσμένος λιναρόσπορος. Και αν φοβάστε για τις
επιπτώσεις των υψηλών θερμοκρασιών του φούρνου στο λιναρόσπορο,
μπορείτε να πάψετε να φοβάστε. Δεν υπάρχει καμία αλλοίωση των θρεπτικών
συστατικών.


Τέλος, μια ιδέα είναι να πασπαλίσετε τα βραστά λαχανικά με λίγους
σπόρους για να τα κάνετε λίγο πιο τραγανιστά. Ο λιναρόσπορος θυμίζει
στην όψη σουσάμι, οπότε, είναι εύκολο να το αντικαταστήσει σε πολλές
περιπτώσεις.

Πηγή: onmed.gr  diatrofi.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here