Αρχική ΔΙΑΤΡΟΦΗ Δαμάσκηνο το θαυματουργό.

Δαμάσκηνο το θαυματουργό.

70
0
Ένα από τα αγαπημένα μου φρούτα , και φρούτα της εποχής!
Οι περισσότεροι γνωρίζουμε μόνο ότι μας ανακουφίζουν από την δυσκοιλιότητα , όπως ας δούμε ποια είναι τα Top-10 οφέλη για την υγεία μας από τα δαμάσκηνα:
1. Ανακουφίζουν δυσκοιλιότητα και εντερικές διαταραχές. Τα δαμάσκηνα είναι αναμφισβήτητα τα πιο αποτελεσματικά καθαρτικά τρόφιμα. Αυτό εξηγεί γιατί συνιστώνται ιδιαίτερα σε άτομα που πάσχουν από δυσκοιλιότητα. Πλούσια σε φυτικές ίνες, που είναι απαραίτητες για την ενεργοποίηση των υγιών κινήσεων του εντέρου που με τη σειρά τους ανακουφίζουν τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας.
2. Δημιουργούν ισχυρότερα οστά. Τα δαμάσκηνα έχουν επαρκείς ποσότητες μετάλλων, όπως ο χαλκός, το μαγνήσιο και το σελήνιο που είναι υπεύθυνα για την ενίσχυση των οστών, καθώς αγωνίζονται για να αποκρούσουν τις ασθένειες των οστών, όπως η οστεοπόρωση. Τα δαμάσκηνα μπορεί επομένως να χαρακτηριστούν εύκολα σούπερ τροφές για γερά και υγιή οστά.
3. Θεραπεύουν την αναιμία. Τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε σίδηρο (30% της ημερήσιας δόσης ενός ενήλικα άνδρα). που τα καθιστά ένα εξαιρετικά χρήσιμο συμπλήρωμα για τα άτομα που πάσχουν από αναιμία. Τα δαμάσκηνα μπορούν εύκολα να εξισορροπήσουν ελλείψεις του σιδήρου στον οργανισμό των αναιμικών ασθενών, να βελτιώσουν τη νυχτερινή τύφλωση, όπως και να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας του σώματος. Αυτό με τη σειρά του εξαλείφει την ατονία και την κόπωση που σχετίζονται με την αναιμία.
4. Ανακουφίζουν από τις αλλεργίες. Τα δαμάσκηνα περιέχουν οργανικό θείο που είναι σχετικά σπάνιο στοιχείο στα περισσότερα από τα τρόφιμα που τρώμε σήμερα. Το οργανικό θείο έχει πάρα πολλά οφέλη για την υγεία με πιο αξιοσημείωτο τη μείωση των αλλεργιών αντιδράσεων από τις εποχιακές αλλεργίες.
5. . Τα δαμάσκηνα βοηθούν, επίσης, την υγιή αύξηση του σωματικού βάρους μέσω των σακχάρων, των απαραίτητων βιταμινών και των πρωτεϊνών που περιέχουν
6. Ενισχύουν την ενέργεια. Τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε φυσικά σάκχαρα, όπως η φρουκτόζη, η σακχαρόζη και η γλυκόζη. Επομένως, είναι ένα ιδανικό σνακ για τα άτομα που χρειάζονται γρήγορες εκρήξεις ενέργειας. Πολλοί άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων των αθλητών τρώνε τα δαμάσκηνα πριν από την προπόνηση ή την εμπλοκή τους σε δραστηριότητες που απαιτούν υψηλά επίπεδα ενέργειας.
7. Βοηθούν στην υγιή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Οι βιταμίνες που υπάρχουν στα δαμάσκηνα είναι ιδανικές για την τόνωση του νευρικού συστήματος και τη λειτουργικότητά του. Τα μέταλλα που βρίσκονται μέσα στα δαμάσκηνα, όπως για παράδειγμα το κάλιο, παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στο να ανταποκριθεί περισσότερο το νευρικό σύστημα στην εγρήγορση και την ταχύτητα της εγκεφαλικής δραστηριότητας.
8. Προωθούν την υγεία της καρδιάς. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε κάλιο, που έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τους κινδύνους που σχετίζονται με παθήσεις της καρδιάς και με εγκεφαλικά επεισόδια. Έχει, επίσης, αποδειχθεί ότι μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο σώμα, γεγονός που βελτιώνει άμεσα την υγεία της καρδιάς, μειώνοντας την καρδιακή προσβολή, το εγκεφαλικό επεισόδιο και τους κινδύνους των καρδιακών παθήσεων. Γι ’αυτό το λόγο η κατανάλωση ξερών δαμάσκηνων συνιστάται συχνά σε όλους όσους υποφέρουν από υπέρταση.
9. Ενισχύουν τη σεξουαλική υγεία. Πολυάριθμες μελέτες δείχνουν ότι τα δαμάσκηνα αυξάνουν τη σεξουαλική αντοχή όταν αναμειχθούν με κατσικίσιο γάλα, βυθιστούν μέσα σ’ αυτό για ένα ολόκληρο βράδυ και καταναλωθούν το πρωί μαζί με μέλι και σκόνη κάρδαμου. Αυτό το μείγμα είναι πολύ δημοφιλές τονωτικό εδώ και δεκαετίες, για την αποτελεσματικότητά του στην αύξηση της σεξουαλικής αντοχής, καθώς και στη μείωση της στειρότητας που προκαλείται από έναν αριθμό σεξουαλικών διαταραχών. Ο ρόλος των δαμάσκηνων στην ενίσχυση της σεξουαλικής υγείας μπορεί να αποδοθεί στα φλαβονοειδή και την οιστραδιόλη που περιέχουν. Αυτά τα συστατικά έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν το μέγεθος και το βάρος των όρχεων, καθώς και την κινητικότητα του σπέρματος.
10. Μελέτες δείχνουν, επίσης, ότι τα δαμάσκηνα μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στην κοιλιακή χώρα μεταξύ των ατόμων όλων των ηλικιακών ομάδων. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε διαλυτές ίνες κι έτσι όταν τρώγονται συχνά τείνουν να μειώσουν τους κινδύνους εντερικών διαταραχών, που είναι γνωστό ότι αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου σ’ αυτή την περιοχή του σώματος. Τα δαμάσκηνα εξαλείφουν, επίσης τα επιβλαβή παθογόνα στο πεπτικό σύστημα, γεγονός που επίσης μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο στην κοιλιακή χώρα.

Αγορά, φύλαξη και κατανάλωση
-αναζητήστε δαμάσκηνα ξεραμένα στον ήλιο, προτιμήστε αυτά που είναι συσκευασμένα σε κουτιά ή σακούλες κλεισμένες αεροστεγώς, ώστε να αποφεύγεται η οξείδωση, η απώλεια υγρασίας και η εισβολή εντόμων. Το μέγεθος των ξερών δαμάσκηνων και η παρουσία ή απουσία κουκουτσιού δεν έχουν καμιά επίδραση στην ποιότητα ή τη γεύση τους.
-τοποθετημένα σε αεροστεγή δοχεία, τα ξερά δαμάσκηνα διατηρούνται έως έξι μήνες. Για να διπλασιάσετε το χρόνο ζωής τους βάλτε τα στην κατάψυξη.
-καταναλώστε τα ωμά παρά μαγειρεμένα. Το νερό και η θερμότητα αφαιρούν θρεπτικές ουσίες (τα βρασμένα δαμάσκηνα περιέχουν μόνο το ένα τρίτο των βιταμινών Α, Β και C, του σιδήρου και των ινών, σε σχέση με τα ωμά).
-μπορείτε να κόψετε τα ξερά δαμάσκηνα σε κύβους ή φέτες και να τα προσθέσετε στα δημητριακά σας, να τα γεμίσετε με βούτυρο ή φυστικοβούτυρο, να τα κάνετε χυμό με τη βοήθεια ενός αποχυμωτή, να τα κάνετε μαρμελάδα ή να τα χρησιμοποιήσετε στην παρασκευή γλυκών.
Μαρμελάδα δαμάσκηνο
Κόβετε σε κύβους ένα φλιτζάνι ξερά δαμάσκηνα, προσθέτετε ¼ του φλιτζανιού χυμό μήλου ή σταφυλιού, και τα χτυπάτε στο μπλέντερ ώσπου να γίνουν πουρές.
Χρησιμοποιείτε τη μαρμελάδα για το πρωινό σας ή για την παρασκευή γλυκών.
Εναλλακτικά μπορείτε να αντικαταστήσετε τα ξερά δαμάσκηνα με σύκα και το χυμό μήλου ή σταφυλιού με ¼ χυμό δαμάσκηνων

πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here