Αρχική ΓΝΩΜΕΣ-ΑΠΟΨΕΙΣ Διώξτε κατάθλιψη και στρες τρώγοντας!

Διώξτε κατάθλιψη και στρες τρώγοντας!

141
0


Τι θα σκεφτόσασταν αν σας έλεγα ότι μπορείτε να νιώσετε καλύτερα τρώγοντας συγκεκριμένες τροφές;;
Τι θα σκεφτόσασταν επίσης αν σας έλεγα ότι μπορείτε να μαγειρέψετε ένα αντιστρές γεύμα ας πούμε;

Ο καθηγητής νευροψυχολογίας στην Ιατρική Σχολή του Καθολικού Πανεπιστημίου της Ρώμης Φραντζέσκο Μποτατσιόλι γράφει στο βιβλίο του “Με τον Φρόυντ στην κουζίνα” τα εξής
Παλαιότερα ήταν διαδεδομένη η άποψη ότι το είδος της τροφής μας δεν είχε καμιά σχέση μετ ην έκκριση , την ποσότητα και τη συχνότητα σύστασης των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο. Αυτό το πιστεύαμε εξαιτίας του “φράγματος αίματος-εγκεφάλου”, το οποίο θεωρούσαμε ότι διατηρούσε απομονωμένες της χημικές ουσίες του εγκεφάλους, ώστε να μην έρχονται σε επαφή με τα τοξικά κατάλοιπα του αίματος.

Το αίμα όμως μεταφέρει και το οξυγόνο, χωρίς το οποίο τα εγκεφαλικά μας κύτταρα θα πέθαιναν. Έτσι η φύση προνόησε το “φράγμα αίματος-εγκεφάλου”, ένα κάλυμμα δηλαδή από ειδικά κύτταρα που καλύπτουν τα τοιχώματα των μικρών τριχοειδών κλάδων του εγκεφάλου, να φιλτράρει και να επιτρέπει στο οξυγόνο να περνάει από μέσα τους, ενώ οι τοξίνες και τα στερεά κατάλοιπα να εμποδίζονται και να μένουν στο αίμα, μέχρι αυτό να φτάσει στα νεφρά και το συκώτι. Με βάση αυτό λοιπόν, πιστεύαμε ότι η παραγωγή νευροδιαβιβαστών ήταν ανεξάρτητη από την διατροφή μας, αφού -όπως λανθασμένα πιστεύαμε- το “φράγμα αίματος-εγκεφάλου” εμπόδιζε την είσοδο και σε χρήσιμες ουσίες. Εδώ κάναμε λάθος! Μερικές ουσίες, όχι όλες, αλλά μόνο μερικές, διασχίζουν πράγματι το “φράγμα αίματος-εγκεφάλου”, θέτοντας σε ενέργεια τον μηχανισμό απελευθέρωσης των αντίστοιχων νευροδιαβιβαστών με τους οποίους συνδέονται, εάν και εφόσον δεν έχουν ανταγωνισμό από άλλες, ισχυρότερες και πιο ευέλικτες ουσίες.


Για να κατανοήσουμε καλύτερα θα χρησιμοποιήσουμε το κλασικό παράδειγμα με το αμινοξύ τρυπτοφάνη, τον πρόδρομο δηλαδή της παραγωγής σεροτονίνης. Όταν λοιπόν τρώμε μόνον υδατάνθρακες (μικρή περιεκτικότητα σε αμινοξέα), η τρυπτοφάνη ελευθερώνεται ευκολότερα και περνά στους εγκεφαλικούς ιστούς χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό από άλλα αμινοξέα. Αν φάμε όμως κάποιο πρωτεϊνούχο γεύμα (υψηλό σε ποσότητα και αριθμό αμινοξέων) ή συνδυάσουμε πρωτεϊνες μαζί με υδατάνθρακες σε μεγάλες ποσότητες, μόνον ένα μικρό μέρος της τρυπτοφάνης θα περάσει το “φράγμα αίματος-εγκεφάλου”. Μικρότερη όμως συγκέντρωση της τρυπτοφάνης σημαίνει μικρότερη συγκέντρωση σεροτονίνης κι επομένως μεγαλύτερη ευπάθεια στην κατάθλιψη.

Η τροφή μας λοιπόν ΕΙΝΑΙ το φάρμακό μας. Οι πρωτείνες, οι υδατάνθρακες, τα λίπη, οι λιποδιαλυτές και υδατοδιαλυτές βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και όλα τα θρεπτικά συστατικά της τροφής μας συνδυαστικά και σε συνέργεια με το σώμα θεραπεύουν την ψυχή μας..
Μαγειρέψτε καταπραϋντικά φασολάκια, ανεβάστε την διάθεσή σας αρωματίζοντας την σαλάτα σας με μαντζουράνα, ανεβάστε την διάθεσή σας με σουσάμι φρούτα και χορταράκια..υπόσχομαι συνταγές..

Πηγή: Με τον Φρόυντ στην Κουζίνα 
δρ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΟ ΜΠΟΤΑΤΣΙΟΛΙ εκδόσεις Μύρτος


Προηγούμενο άρθροΜαγειρική σόδα και σακούλες τέλος.
Επόμενο άρθροΠικροδάφνη, ένα φονικό όπλο στον κήπο μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here