Αρχική ΔΙΑΤΡΟΦΗ Πως η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο των ψυχικών νόσων

Πως η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο των ψυχικών νόσων

153
0

Στις μέρες μας η  μεσογειακή διατροφή προτείνεται όχι μόνο για τη νοστιμιά της αλλά και για την ικανότητά της να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, ο  υγιεινός  συνδυασμός διατροφής αποτελούμενος από  ψάρια, λαχανικά, φρούτα, ξηρούς
καρπούς και σπόρους, συμβάλει σημαντικά στην καλή ψυχική υγεία .
 

Οι Αυστραλοί ερευνητές  παρατήρησαν τα αποτελέσματα της μεσογειακής διατροφής σε 82 ενήλικες με κατάθλιψη. Εξέτασαν το βαθμό στον οποίο  o κάθε συμμετέχων ακολούθησε τη μεσογειακή
διατροφή σε σχέση με την ψυχική υγεία και την ποιότητα ζωής του, τα
οποία αξιολογήθηκαν με τη χρήση της
Κλίμακας Κατάθλιψης,  Άγχους, Στρες
(DASS) και την 
Κλίμακα Θετικού και Αρνητικού Συναισθήματος (PANAS).  

Τα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλότερες βαθμολογίες για εμφάνιση ψυχικής ασθένειας όταν
συνδέονται με τη μεσογειακή διατροφή και κατέδειξαν ότι οι κακές
διατροφικές συνήθειες μπορεί να συμβάλλουν στην εμφάνιση της κατάθλιψης, παρά να είναι  αποτέλεσμα αυτής.
«Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι η κακή διατροφή προσδιορίζει την εμφάνιση της κατάθλιψης. Σύμφωνα με την επικεφαλής
συγγραφέα Δρ. Natalie  Parletta, του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας αυτό που συμβαίνει
είναι ότι η άσχημη διατροφή προκαλεί την κατάθλιψη και όχι το αντίθετο ότι δηλαδή, οι άνθρωποι πρώτα παθαίνουν κατάθλιψη και στη συνέχεια τρώνε άσχημα». «Καλέσαμε να συμμετέχουν άτομα που είχαν ήδη κατάθλιψη. Εξετάσαμε επίσης άτομα που ακολουθούσαν μια ισορροπημένη διατροφή. Έτσι, ήταν εκπληκτικό το γεγονός ότι υπήρξε μια σημαντική συσχέτιση
μεταξύ της μεσογειακής διατροφής και της ψυχικής ασθένειας, ακόμη και
για τα άτομα με χαμηλή βαθμολογία στην κατανάλωση υγιεινών τροφών.

« Αυτό που εξηγεί  είναι ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα, το κόκκινο κρέας και τα ζαχαρούχα γεύματα
αυξάνουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και προκαλούν ευαισθησία στην
ινσουλίνη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία και να επηρεάσει τον εγκέφαλο τόσο ώστε να προκληθεί ψυχική ασθένεια. Σε αντίθεση
, τα
θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη Β, η βιταμίνη D και τα καλά λιπαρά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγιούς λειτουργίας του
εγκεφάλου.
Η κατανάλωση ψαριών με 
λιπαρά Ωμέγα 3 έχει επισημανθεί ως άκρως ευεργετική για την ψυχική υγεία». «Ο εγκέφαλος είναι ένα όργανο όπως όλα τα άλλα, και έχει μεγαλύτερες ανάγκες από τα άλλα όργανα, από τη ροή του αίματος έως τη μεταφορά οξυγόνου, γλυκόζης και θρεπτικών συστατικών». Η έλλειψη ροής αίματος καιη παρουσία φλεγμονής μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο όσο οποιοδήποτε άλλο όργανο»

  « Προσθέτει επίσης, ότι μερικές φορές η κατάθλιψη οφείλεται σε βιολογικά αίτια, αλλά, ανάλογα το άτομο, «μια ανεπάρκεια ή έλλειψη θα μπορούσε να είναι το κλειδί για ην πρόκληση μιας ψυχικής ασθένειας»

Η
Δρ. Parletta και οι συνεργάτες της αναζητούν σήμερα περισσότερους
εθελοντές, προκειμένου να συνεχίσουν την έρευνά τους και να μάθουν
περισσότερα για τη σχέση μεταξύ της διατροφής και της ψυχικής υγείας.

Aκριβής μετάφραση από www.thebestofhealth.co.uk
English Translate για τα Βοτανολογικά

Προηγούμενο άρθροSmoothie με μπανάνα, βρώμη και κακάο
Επόμενο άρθροΔοκιμάζουν το μπρόκολο ως φάρμακο για την πρόληψη του καρκίνου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here