Αρχική ΔΙΑΤΡΟΦΗ Τροφικές Ευαισθησίες: 7 σημάδια που πρέπει να προσέξετε!

Τροφικές Ευαισθησίες: 7 σημάδια που πρέπει να προσέξετε!

132
0
Fastfood and healthy food on old wooden background. Concept choosing correct nutrition or of junk eating.

Εκτιμάται ότι εκατομμύρια άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους είναι παιδιά, έχουν τροφικές ευαισθησίες ή αλλεργίες που παρουσιάζουν προφανείς και μερικές φορές απειλητικά για τη ζωή συμπτώματα κατά την έκθεση. Ωστόσο αμέτρητοι εκατομμύρια άλλοι – το Ινστιτούτο Τροφικής Δυσανεξίας της Αυστραλίας, λέει ότι παραπάνω από το 75% των ανθρώπων – έχουν ευαισθησίες τροφίμων που πολλές φορές περνούν απαρατήρητες, καθώς τα συμπτώματα μπορεί να είναι ήπια, σποραδικά, ή ακόμα και διαφορετικά, γεγονός που καθιστά τον εντοπισμό του ‘δράστη’ ή των ‘δραστών’ δύσκολο και συγκεχυμένο.

Ωστόσο, προς βοήθεια εκείνων που υποψιάζονται ότι θα μπορούσαν να έχουν μια τροφική ευαισθησία, αλλά δεν είναι βέβαιοι πώς να το προσδιορίσουν και να το αντιμετωπίσουν, εδώ είναι επτά κοινοί δείκτες τροφικής ευαισθησίας που μπορεί να βοηθήσουν:

Εάν αισθάνεστε

1. Κουρασμένος/η

Μετά από την κατανάλωση ενός γεύματος, οι πιθανότητες να έχετε μια τροφική  ευαισθησία είναι υψηλές. Η νωθρότητα είναι ένα κοινό σύμπτωμα μιας τροφικής ευαισθησίας, και ένα σημάδι που είναι σχετικά εύκολο να εντοπιστεί, αν δώσετε προσοχή στο πώς το σώμα σας αντιδρά με τα τρόφιμα. Παρατηρήστε πώς διαφορετικές τροφές επηρεάζουν το σώμα σας, και αφαιρέσετε τα συστατικά ένα προς ένα για να δείτε αν θα παρατηρήσετε κάποιες διαφορές στο πώς αισθάνεστε.

Ένα άλλο κοινό σύμπτωμα της τροφικής δυσανεξίας είναι

2. Πεπτικές διαταραχές

Φούσκωμα, τυμπανισμός και η αίσθηση ότι το φαγητό κάθεται στο στομάχι σας και δεν αφομοιώνονται θα μπορούσε να δείξει μια τροφική δυσανεξία. Και πάλι, εφαρμόστε μια διατροφή αποβολής και αφαιρέστε ορισμένα τρόφιμα και συστατικά, για να ψάξετε για αλλαγές στο πώς αισθάνεστε, όπου θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποια τρόφιμα μπορεί να προκαλούν το πρόβλημα.

3. Χρόνιοι πονοκέφαλοι ή ημικρανίες

Μπορεί να είναι ενδείξεις μιας τροφικής δυσανεξίας. Για μερικούς ανθρώπους, τα επεξεργασμένα σάκχαρα, τα παστεριωμένα και ομογενοποιημένα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί (GMO’s), γλουταμινικό μονονάτριο (MSG), τα υδρογονωμένα τρανς λιπαρά έλαια και διάφορες άλλες τοξίνες σε κοινά τρόφιμα μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους που θα μπορούσαν να σχετίζονται με τις τροφικές ευαισθησίες.

Ένα υγιές άτομο θα έχει συνήθως αρκετές κενώσεις την ημέρα που χαρακτηρίζονται από μαλακά, αλλά σχετικά σταθερά, καφέ κόπρανα. Εάν πάσχετε από

4. Δυσκοιλιότητα ή διάρροια

Ή κάποιο περίεργο συνδυασμό και των δύο, ανάλογα την ημέρα, θα μπορούσατε να έχετε μια τροφική δυσανεξία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν πίνετε άφθονο καθαρό νερό, και τρώτε υγιεινές ποσότητες φρούτων και λαχανικών, αλλά εξακολουθείτε να υποφέρετε από προβλήματα αποβολής.

5. Αν η καρδιά σας αρχίζει να τρέχει ή ξαφνικά αναπτύσετε το αίσθημα ταχυπαλμίας

Μετά την κατανάλωση των τροφίμων, αυτό θα μπορούσε επίσης να είναι ένα σημάδι μιας τροφικής δυσανεξίας. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο ρυθμό της καρδιάς σας μετά από ένα γεύμα – επιταχύνει; Έχετε καούρα; Ενώ είναι φυσιολογικό για το μεταβολισμό σας να επιταχύνει μετά από ένα γεύμα, το κυκλοφορικό σύστημα σας δεν θα πρέπει να υποβάλλεται σε δραστικές αλλαγές ως απόκριση στα τρόφιμα.

6. Δερματικές αντιδράσεις όπως εξανθήματα και κνίδωση

Είναι ένα άλλο κοινό σημάδι της τροφικής δυσανεξίας. Εάν έχετε φαγούρα μετά από ένα γεύμα, αλλά δεν είναι τόσο σοβαρή όσο εκείνη που συνοδεύει συνήθως μια ολοκληρωμένη τροφική αλλεργία, είναι πιθανό να έχετε τροφική δυσανεξία. Αυτή η φλεγμονώδης αντίδραση που προκύπτει από μια τροφική δυσανεξία μπορεί επίσης να εκδηλωθεί ως πόνος στις αρθρώσεις.

Ένα σημάδι της τροφικής δυσανεξίας που συχνά παραβλέπεται περιλαμβάνει

7. Συναισθηματικές αλλαγές
Εάν η  διάθεσή σας αλλάζει προς το χειρότερο εφόσον τρώτε ορισμένα τρόφιμα, ή αν γίνεστε ανήσυχοι, νευρικοί, ή ευερέθιστοι, θα μπορούσατε να αντιδράτε σε μια τροφική δυσανεξία.

Έτσι, τι μπορείτε να κάνετε για μια πιθανή τροφική δυσανεξία;

Κατά τη διεξαγωγή των επίσημων τεστ για τις τροφικές αλλεργίες, πολλοί αλλεργιολόγοι θα αναζητήσουν την παρουσία IgE  αντισωμάτων, τα οποία δείχνουν μια ανοσολογική αντίδραση που ξεκίνησε από τον οργανισμό ως απάντηση στον εισβολέα. Αλλά για τις ευαισθησίες των τροφίμων, η παρουσία των αντισωμάτων IgG θεωρείται ως μια ισχυρή ένδειξη ότι ορισμένα τρόφιμα δεν κάθονται καλά στον οργανισμό, ακόμα και αν δεν θεωρούνται πλήρους φάσματος αλλεργιογόνα.

Υιοθετώντας την διατροφή αποβολής, επίσης γνωστή ως η δίαιτα αποκλεισμού, είναι ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας για ταχύτερη ανακούφιση. Αναγνωρίστε κοινά αλλεργιογόνα τρόφιμα, όπως τα επεξεργασμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, το συμβατικό σιτάρι, η μαγιά, τα αυγά εργοστασίου, τα φιστίκια, τα ψάρια, και η σόγια, και αφαιρέσετε τα από τη διατροφή σας για τέσσερις έως έξι εβδομάδες για να δείτε αλλαγές στην υγεία σας. Επιπλέον, προσθέστε τη λήψη των κατάλληλων συμπληρωμάτων, λιπαρών οξέων και σούπερ- τροφών για να θωρακίσετε τον οργανισμό σας συμβάλλοντας στην αποτοξίνωση και τη θρέψη του με τα απαραίτητα δομικά στοιχεία. Με τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής υποστηρίζετε τους εσωτερικούς μηχανισμούς κάθαρσης του οργανισμού και βοηθάτε στην καλύτερη αφομοίωση των τροφών αποδίδοντας ευεξία και ζωτικότητα.

Eφόσον κάνετε τη δική σας έρευνα, σας προτείνουμε να δείτε και το παρακάτω

Adrianna Gkika
Holistic Healing

Τα κείμενα είναι καθαρά πληροφοριακά και σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ως θεραπευτικές ιατρικές συνταγές ή ότι συνιστούν αντικατάσταση του θεράποντος γιατρού και των υποδείξεών του. Η απόφαση για τη σπουδαιότητα των συμβουλών είναι προσωπικά και απόλυτα δική σας.

Προηγούμενο άρθροΚΕΦΙΡ, η διατροφική του αξία μέσα από το πρίσμα της έρευνας
Επόμενο άρθροΓιατί τα παιδιά πρέπει να λαμβάνουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα;